Om Redink

Historier som virker

Redink er Norges ledende og mest komplette byrå tilpasset den nye mediehverdagen. Den nye markedsføringen er mer sammensatt og kompleks enn noensinne, og krever et bredt lag av spesialister. Vi beriker og begeistrer gjennom historier og kanaler som virker der målgruppene dine er. Suksesskriteriene er grundig strategisk forankring, god historiefortelling, smart bruk av teknologi, slående visuelle løsninger og en kompromissløs holdning til kvalitet.
  1. Mediehus

    Vi utvikler strategier, innholdskonsepter og teknologi for enkeltkanaler og komplette økosystemer.

  2. Historieforteller

    Vi har Norges bredeste historiefortellerkompetanse tilpasset ulike kanaler og fortellergrep.

  3. Teknologiuavhengig

    Vi er teknologiuavhengige og kan utvikle plattformer tilpasset kundenes egne systemer og behov.

  4. Rekkevidde

    Vi sørger også for at historiene får oppmerksomhet, rekkevidde og respons – og bidrar til at de konverteres til handling.

Vår filosofi

I en medie- og reklameverden som er i radikal endring, der gamle medier dør og nye oppstår, er Redink en av veiviserne til de nye og smarte løsningene som ...
... skaper lojalitet
... bygger merkevarer
... flytter holdninger
... og skaper slag på kassa.

Content marketing

Content marketing er i seg selv en kanaluavhengig markedsdisiplin, men handler i bunn og grunn likevel om å kunne utvikle gode kommunikasjonsløsninger i egne og fortjente medier. Aldri har nettsiden, årsrapporten eller facebooksiden deres vært viktigere. Og aldri har det vært viktigere å ha et aktivt forhold til hva kanalene skal brukes til, hvordan de skal brukes og hvorfor akkurat slik.

Content marketing handler altså om å være relevant nok, verdifull nok, konsistent nok og til og med underholdende nok til at målgruppene frivillig oppsøker virksomhetens egne kanaler – enten det er nettsiden, snapchat, kundemagasinet, årsrapporten, bloggen, podcasten, youtube-kanalen eller facebooksiden. Det handler om godt innhold og en gjennomtenkt strategi.

Vi beriker, begeistrer og beveger gjennom historier og kanaler som virker der målgruppene dine er.

Redink har Norges bredeste lag av spesialister – vi skaper strategien, vi bygger historien, vi gir den rekkevidde og respons. Redink har utviklet og drifter noen av Nordens største og mest sammensatte og største content-prosjekter – og ligger helt i tet når det gjelder å eksperimentere og utvikle nye teknikker og virkemidler.

Som markedsdisiplin er content marketing fortsatt i sin spede begynnelse, men i Redink har vi opparbeidet oss solid erfaring – og vi har dokumentasjonen som viser at det virker.


Harde fakta om content marketing

0%

I aldersgruppen 15-29 har om lag 50 prosent installert annonseblokkering på en eller flere av sine elektroniske plattformer.

TNS Gallup, januar 2016

0%

Tillit til merkevarenes plattformer.

TNS Gallup, januar 2016

Andel norske markedssjefer som vil øke investeringer i content marketing.

TNS Gallup, januar 2016

Menneskene

Hos oss treffer du dedikerte og engasjerte mennesker som brenner for faget sitt og som er opptatt av å skape effektiv og målbar kommunikasjon med fokus på brukervennlighet, interessante opplevelser, dialog og «call to action». Vi har noen av Norges dyktigste strateger, designere, kreatører, webutviklere, teknologer, rådgivere og innholdsprodusenter, og vi utvikler kompetansen vår hele tiden.

Magi oppstår når strategen, teknologen, kreatøren og innholdseksperten jobber sammen mot målet.

Vi kan blant annet

Strategi og merkevarebygging

Innsikt, segmentering og analyse

Innholdsproduksjon og redaksjonell ledelse

Performance, trafikkstrategi og måling

Kampanjer og kreativ konseptutvikling

Sosiale medier

CRM/dialogmarkedsføring

Webutvikling

Grafisk design og visuelle identiteter

Foto - og videoproduksjon

PR